Adaptarea cinematografică a operelor literare - Aporii. Prejudecăți. Noi perspective

Adaptarea cinematografică a operelor literare - Aporii. Prejudecăți. Noi perspective
Autori: 
Pret: 
29,40 lei
TVA Inclus
În stoc (2 buc.)
Domeniul: 
Artele spectacolului
Editura: 
Eikon
An aparitie: 
2020
Nr. pagini: 
230
Format: 
A5
ISBN: 
978-606-49-0314-3

De aceeași autori...

De la aceeași editură...

Dosarul Fănuș Neagu - Real și imaginar în operă și în arhivele Securității

Spaţialitatea este un aspect ce revine adeseori în discursul critic asupra operei lui Fănuș Neagu. Reflecţii asupra unor teme și motive centrale, elemente compoziţionale sau asociate analizei psihologice – toate acestea au fost nu de puţine ori validate în demersurile interpretative ale scrierilor luate în discuţie.

+ info
Săptămâni interioare - Jurnal de coronavirus

De obicei, un resume se scrie invers, pornești cu ultimele isprăvi și te îndrepți apoi treptat către prima, cea mai importantă de fapt, a nașterii (care la rigoare nici nu îți aparține; e cea mai mare fraudă acceptată tacit în materie de CV-uri). În ce mă privește, încep, firește, chiar cu cartea pe care o țineți acum în mână despre perioada pe care nimeni n-a văzut-o venind, a pandemiei de coronavirus. O carte în care am încercat să înțeleg din mers, ca noi toți de altfel, ce a determinat schimbările radicale petrecute într-un răstimp atât de scurt.

+ info
Monștrii cu bot de catifea

Se înserase. Strada era pustie și liniștită, semn că cei câțiva bețivi, care poate colindau uneori mahalaua aceasta nouă și curată, se plictisiseră. Aerul blând, înmiresmat și liber, mă făcea să mă cred stăpân pe oasele din trup și să pot îndura trecerea timpului care, în atât de multă liniște, se auzea precum galopul unui cal bine odihnit. Coama îi era tare. O coadă lungă i se vedea din spate, în timp ce dinții mari luceau sub dogoarea respirației fierbând. Înalt, osos și cu trupul ca de piatră, te așteptai oricând la un nechezat de fiară. Dar nu.

+ info
CHIȘINĂU. Evocări interbelice

Antologia de față, consacrată Chișinăului, colecționează „mărturii sugestive” din același segment temporal, identificând – prin alte voci – „reconfigurările ființiale” pe care, în timp, le-a cunoscut capitala fostei gubernii. Acolo unde simțirea românească a fost sugrumată, renăscând spectaculos în agitatul interbelic. Or, pornind de la premisa că acel Chișinău este o necunoscută, Diana Vrabie trece în revistă puzderia de evenimente care, prin ritmul reformelor și ofensiva culturalizării, îl transformă într-o „portavoce a comunității”, devenind „fanionul românismului”.

+ info