INTRODUCERE
I. CERCETAREA PICTURII PE STICLĂ ȘI A XILOGRAVURII POPULARE ROMÂNEȘTI ÎN OGLINDA TIMPULUI
1.1. Cum se naște o artă?
1.2. De la negare, la acceptare – atestări documentare
1.3. Icoanele pe sticlă în atenția specialiștilor clujeni din perioada interbelică
1.4. Cercetări asupra icoanelor pe sticlă în cea de‑a doua jumătate a secolului al XX‑lea
1.5. Stadiul actual al cercetărilor
II. ION MUȘLEA – REPREZENTANT AL ȘCOLII ETNOLOGICE CLUJENE
2.1. Ion Mușlea (1899–1966) – coordonate ale vieții și operei
2.1.1. Anii de liceu
2.1.2. Anii de studenție
2.1.3. Perioada pariziană (1923–1925)
2.1.4. Anii 1925–1929
2.1.5. Director al Arhivei de Folkor a Academiei Române din Cluj (1930–1948)
2.1.6. Anii 1950–1966
2.2. Ion Mușlea și receptarea critică a posterității
2.3. Ion Mușlea și Arhiva de Folklor a Academiei Române
2.3.1. Pretext
2.3.2. Context
2.3.3. De le Idee… la Faptă
III. ION MUȘLEA – INIȚIATOR AL CERCETĂRII ȘTIINȚIFICE A PICTURII PE STICLĂ ȘI A XILOGRAVURII POPULARE ROMÂNEȘTI
3.1. Etapa de Muzeu
3.1.1. Cum devine Nicula un „sat de pictori”?
3.1.2. Cine pictează pe sticlă?
3.1.3. Unde ajunge icoana pe sticlă și cum determină ea perpetuarea meșteșugului?
3.1.4. Cum se pictează?
3.1.5. Ce se pictează?
3.1.6. Icoanele pe sticlă – artă sau industrie casnică?
3.2. Etapa de arhivă
3.2.1. Corespondența
IV. XILOGRAVURILE POPULARE DE LA HĂȘDATE
4.1. Percepția în timp
4.2. Cum se naște gravura pe lemn la Hășdate?
4.3. Xilogravura și pictura populară pe sticlă – două reprezentări artistice în oglindă?
4.4. Meșteri gravori
4.5. Tehnica de lucru
4.6. Drumul stampelor
4.7. Tematica
V. COLECȚIA DE ICOANE PE STICLĂ „ION MUȘLEA” DE LA MUZEUL NAȚIONAL DE ISTORIE A TRANSILVANIEI DIN CLUJ‑NAPOCA
VI. ATELIER ICONOGRAFIC
6.1. Portrete ale Maicii Domnului în icoana pe sticlă
6.1.1. Pe scurt…
6.1.2. Originile icoanei
6.1.3. De la arta pe sticlă, la Maica Domnului
6.1.3.1. Hodighitria
6.1.3.2. Tipul celei care tronează (Kyriotissa)
6.1.3.3. Oranta
6.1.3.4. Eleusa
6.1.3.5. Precesta Jalnică
6.1.3.6. Buna Vestire
6.1.3.7. Adormirea Maicii Domnului
6.2. Icoana Răstignirii
ÎN LOC DE CONCLUZIE
BIBLIOGRAFIE
LISTA ILUSTRAȚIILOR